پیچ خشکه, پیچ ها

پیچ خشکه شش گوشه اچ وی کلاس دوازده

با توجه به نوع فولاد به کار گرفته شده و همچنین طراحی صورت گرفته در قسمت گل پیچ، پیچ خشکه شش گوشه اچ وی کلاس دوازده یکی از محبوب ترین انتخاب ها در صنایع سخت و پرفشار است. این پیچ‌ها از درجه سختی و استحکام کششی بالایی برخوردار هستند و این باعث می شود که انتخاب آنها برای نگهداری سازه های سنگین بسیار بیشتر باشد و در ساخت آنها از استاندارد EN 14399 استفاده شده است.

معرفی کلی پیچ خشکه شش گوشه اچ وی کلاس دوازده

با توجه به اینکه اصطلاحاتی مانند پیچ شش گوش فولاد آلیاژی و همچنین پیچ خشکه اچ وی برای این محصول استفاده میشود، چند ویژگی و مشخصه فنی برای آن وجود دارد که در انتخاب محصول به ما کمک می کند.

در وهله اول برای این محصول در قسمت گل پیچ طراحی شش گوشه در نظر گرفته شده که محبوب ترین نوع طراحی بوده و در اکثر صنایع انتخاب اول است. استفاده از لفظ خشکه و همچنین در نظر گرفتن گرید ۱۲ نشان می دهد که فولاد آلیاژی به کار گرفته شده در ساخت آنها استحکام بالایی داشته و میزان تحمل وزن آنها بیش از ۱۲۰ کیلوگرم است.

از جمله موارد دیگری که در این محصول تغییر می‌کند انتخاب آنها به صورت تمام رزوه و نیم است که با توجه به سفارش مشتری و همچنین کاربرد پیچ امکان تغییر در آن وجود دارد. این محصول برای فشارهای بالا به کار گرفته می‌شود و به همین دلیل اندازه گل پیچ آن نسبت به حالت معمول بزرگتر است و این باعث می‌شود که از آچارهای بزرگتر برای سفت کردن و باز کردن آن استفاده شود.

کاربردهای پیچ خشکه اچ وی کلاس دوازده

یک بار دیگر مشخصات فنی پیچ خشکه شش گوشه اچ وی کلاس دوازده را در ذهن مرور کنیم، تا حدود زیادی می‌توان کاربردهای آن را درک کرد. استحکام بالا و استفاده از فولاد آلیاژی باعث شده که این پیچ انتخاب خوبی برای صنعت ماشین سازی و خودروسازی، صنعت قطعه سازی، صنایع نفت و پتروشیمی و همچنین صنایع مونتاژ قطعات در پروژه های بزرگ باشد.

البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که در ساخت پیچ های خشکه امکان استفاده از آنها بدون روکش گالوانیزه وجود دارد که معمولاً در شرایط خشک و در شرایط معمولی انتخاب می‌شوند. این در حالی است که در شرایط خورنده مانند اسکله ها و بنادر و همچنین کشتی سازی باید از پیچ های حاوی روکش گالوانیزه استفاده شود تا از خوردگی آنها در اثر شرایط محیطی جلوگیری شود.

استاندارد اچ وی به چه معنی است؟

استاندارد اچ وی (HV) در تولید پیچ و مهره یک استاندارد صنعتی آلمانی است که نشان دهنده ساخت محصولات بر مبنای دو استاندارد بین المللی BS EN 14399-4 و DIN 6914 است. معمولاً پیچ ها و مهره های ساخته شده بر مبنای این استاندارد ظریف‌تر و درعین‌حال استحکام کششی بالاتری دارند که می‌تواند نحوه بکارگیری آنها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین میتوانیم پیچ خشکه شش گوشه اچ وی کلاس دوازده را به عنوان یک پیچ سخت و در عین حال شکننده معرفی کنیم.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *