واشر ها

واشر

 

منشاء کلمه واشر ناشناخته است و اولین بار این کلمه در سال 1346 میلادی استفاده شده است ، ولی با این حال اولین بار تعریف از واشر در سال 1611 میلادی ثبت شده است.

واشر یک صفحه نازک (معمولاً پلیت) با یک سوراخ (معمولا در وسط) است ، که به طور معمول برای توزیع بار و فشار از یک سطح موضعی، مانند پیچ و مهره استفاده می شود.

واشر معمولاً به دو دسته واشر فلزی و پلاستیکی تقسیم می شود و طیف گسترده ای از واشرها نظیر واشر تخت ، واشر فنری ، کروی ، قفلی و چهارگوش وجود دارد.

در پیچ فولادی برای افزایش سطح اصکاک ، محکم بسته شدن پیچ و از دست نرفتن فشار پیش بار از واشر فولادی یا فلزی استفاده می شود.

از واشر گاهی بعنوان یک جداکننده ، گاهی بعنوان پخش کننده بار و فشار از یک سطح مانند پیچ و مهره ، گاهی بعنوان برای کاهش لرزش یک سطح یا برای آب بندی و عایق بودن و جلوگیری از نشت مواد استفاده می شود. معمولاً قطر خارجی واشر دو برابر قطر داخلی آن می باشد.

گاهی اوقات به درزگیرهای فیبری و لاستیکی هم واشر گفته می شود. در صورتی که تنها کار این درزگیر ها جلوگیری از عدم نشت مواد و مایعات می باشد . واشر همچنین برای جلوگیری از خوردگی سطوح استفاده می شود.

از واشر بعنوان عایق برای جلوگیری از خوردگی پیچ فولادی از سطوح آلومینیومی استفاده می شود.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *