مقالات آموزشی

اطلاعات لازم جهت سفار ش پیچ و مهره

مقدمه

صنایع زیادی هستند که از پیچ و مهره برای اتصال دستگاه‌های مکانیکی یا وسایل فلزی خود استفاده می‌کنند. بسیاری از این پیچ و مهره‌ها در نقاط حساس این وسایل به کار می‌روند و در صورتی که انتخاب آن‌ها اشتباه باشد، این اتصالات از هم باز می‌شوند و موجب از کار افتادن قطعه یا صدمات جانی و مالی فراوانی خواهند شد. به همین منظور بهتر است پیش از سفارش از اطلاعات لازم جهت سفارش پیچ‌ومهره آگاه شویم. در ادامه لیستی از این اطلاعات در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید پیچ و مهره خود را درست انتخاب کنید.

اطلاعات لازم برای سفارش پیچ و مهره

موارد زیادی هستند که می‌توانند در انتخاب پیچ و مهره مناسب برای شما مفید باشند. در زیر لیستی از این موارد را خواهیم دید.

نوع پیچ و مهره

پیچ‌ها و مهره‌ها اشکال و نوع‌های مختلفی دارند که هر کدام مناسب نوع خاصی از اتصالات هستند. پیچ آلن، پیچ چوب، پیچ فلز، نوک بُر، لگ انواع پیچ‌هایی هستند که در بازار موجود هستند. برای انتخاب پیچ مناسب اول باید نوع آن را تعیین کرد.

اندازه

یکی دیگر از اطلاعات لازم جهت سفارش پیچ‌ومهره اندازه آن است. اندازه پیچ و مهره، قطر یا اندازه دور تنه آن است. در صورتی که به مراکز مربوطه مراجعه کنید لیستی از اندازه‌های مختلف آن به شما ارائه خواهند کرد و شما باید محصول موردنظر را انتخاب کنید.

استاندارد

هر پیچ و مهره‌ای دارای استاندارد خاصی است که اطلاعات دیگری نیز از روی آن‌ها می‌توان به دست آورد. به عنوان مثال مقاومت پیچ در برابر شرایط محیطی یکی از این موارد است. سه استاندارد ASTM,DIP, ISO به عنوان محبوب‌ترین شکل استاندارد استفاده می‌شود.

نوع آبکاری

نوع آبکاری مشخص کننده روش تولیدی پیچ و مهره است و به مواردی چون میزان موارد خورنده یا ماده‌های استفاده شده در پیچ و مهره اشاره دارد. آبکاری نیز مانند سایر اطلاعات لازم جهت سفارش پیچ‌ومهره بسیار مفید است.

کلاس و گرید

کلاس و گرید نیز مواردی هستند که می‌توانند در انتخاب یک پیچ و مهره مناسب بسیار مفید باشند. این کلاس‌ها و گرید‌ها درواقع نوع و اندازه برش‌های داخل پیچ و مهره را مشخص می‌کنند و در هر تولیدی نسبت به تولیدی دیگر متفاوت هستند. پیش از ارائه اطلاعات مفید حتما در مورد این متریال مورد نظر پیچ آگاهی پیدا کنید.

تعداد

تعداد پیچ و مهره‌ای که می‌خواهید تهیه کنید نیز یکی از موارد مورد حین ارائه اطلاعات لازم برای سفارش پیچ و مهره باید از آن آگاه باشید.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به اطلاعات لازم جهت سفارش پیچ‌ومهره انداختیم و دیدیم که مهم‌ترین قسمت‌های این اطلاعات چه مواردی است. برای ارائه اطلاعات بهتر است که مجموعه‌ای از این موارد را تهیه کرده و به فروشنده ارائه بدهید تا بتوانید پیچ و مهره مناسب خود را تهیه کنید. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما به یک شخص متخصص در این زمینه مراجعه کنید و از خرید پیچ و مهره دلخواه صرف‌نظر کنید چون خطرات استفاده از پیچ و مهره نامناسب بسیار جدی است.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *