پیچ آهنی, پیچ خشکه, پیچ ها, مهره ها

کاربرد پیچ و مهره آهن و خشکه

وقتی که بحث کاربرد پیچ و مهره آهن و خشکه مطرح می شود، بدون شک اولین و مهمترین فاکتور مربوط به جنس و ماده اولیه به کار گرفته شده در ساخت آن هاست. در حقیقت این ماده اولیه است که استحکام کششی و مقاومت آنها در برابر فشار را نشان می دهد و از طرفی مشخص می‌کند که هر کدام از این پیچ و مهره ها در برابر شرایط خورنده چه عکس العملی از خود نشان می‌دهند.

بنابراین در این مطلب به بررسی کاربرد پیچ و مهره آهن و خشکه بر مبنای جنس و سایر شرایط فنی آنها خواهیم پرداخت تا پاسخ جامعی به این موضوع داده باشیم.

09387512628

کاربرد پیچ و مهره آهن و خشکه بر مبنای جنس آنها

وقتی که از لفظ خشکه برای پیچ و مهره استفاده می کنیم در حقیقت به معنی استفاده از فولاد با کربن متوسط است که استحکام کششی نسبتاً بالایی برای آنها ایجاد می‌کند. این پیچ ها در گرید های مختلفی از فولاد ساخته می شوند که سه گرید ۸.۸، ۱۰.۹ و ۱۲.۹ از آن ها بیشترین کاربرد را دارند. این سه محصول از لحاظ استحکام کششی در سطح بالایی هستند و معمولاً در پروژه‌های سنگین مانند صنایع کشتی سازی، تولید اسکله و بندر و همچنین صنایع نفت و پتروشیمی کاربرد دارند.

جهت اطلاع از قیمت پیچ خشکه و خرید آن می‌توانید به این صفحه بروید و با مشخصات فنی این نوع پیچ بیشتر آشنا شوید.

در طرف مقابل پیچ و مهره آهنی را داریم که از آلیاژ آهن به همراه مقدار کمی کربن ساخته شده است. مقدار کربن استفاده شده در این محصول به حدی کم است که بسیار نرم و انعطاف‌پذیر بوده و به همین دلیل در بیشتر پروژه‌های بزرگ کاربردی ندارند. معمولاً پیچ های آهنی به رنگ سیاه در بازار موجود هستند و در صنایع کوچکتری مانند صنعت خودروسازی و تولید لوازم خانگی و تجهیزات معمولی در سطح بازار کاربرد دارند. بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که کاربرد پیچ و مهره آهن و خشکه در وهله اول به جنس آنها بستگی دارد.

سایر فاکتورهای ظاهری و طراحی پیچ و مهره

علاوه بر جنس و متریال استفاده شده در ساخت پیچ و مهره، مشخصات ظاهری و نوع طراحی در نظر گرفته شده هم میتواند کاربرد پیچ و مهره را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • پیچ های تمام رزوه در مواردی استفاده می‌شوند که از تمام طول پیچ برای اعمال فشار استفاده شود، اما پیچ های نیم رزوه فقط تا اندازه مشخصی می توانند دو قطعه را در کنار یکدیگر نگه دارند.
  • پیچ های آلنی در مواردی کاربرد دارند که عمدتاً در داخل قطعه کار قرار می‌گیرند، اما پیچ های شش گوش و هشت گوش روی قطعه کار قرار می گیرند.
  • پیچ های دارای پوشش گالوانیزه برای شرایط خورنده مناسب هستند، اما پیچ های بدون پوشش در سازه های معمولی استفاده می شوند.

به نظر می‌رسد که تمامی فاکتورهای تاثیرگذار در مرحله تولید پیچ و مهره روی کاربرد پیچ و مهره آهن و خشکه تاثیرگذار است و ما باید در انتخاب خود به این فاکتورها توجه کنیم. البته شما هم نسبت به انتخاب محصول مناسب نگران نباشید و از طریق تماس با ما میتوانید از مشاوره کارشناسان ما در انتخاب پیچ و مهره کمک بگیرید.

 

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *