پیچ خشکه, پیچ ها

پیچ خشکه آلنی

وجود چند ویژگی برجسته در پیچ خشکه آلنی آن را تبدیل به یک انتخاب مطلوب برای برخی صنایع خاص کرده و شرایط ساخت آن مطابق با استانداردهای بین المللی است. طراحی این پیچ به شکلی است که می توان با توجه به نوع فولاد به کار گرفته شده در ساختار آن، برای اهداف مختلفی به کار گرفته شود. اگر چه امروزه پیچ های استیل آلنی در بازار وجود دارد، اما پیچ خشکه محبوبیت بیشتری به دست آورده است.

بنابراین در ادامه این مطلب به معرفی پیچ خشکه آلنی و مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت که می تواند به شما در انتخاب محصول کمک کند.

مشخصات فنی پیچ خشکه آلنی

پیچ خشکه آلنی

اولین ویژگی مهمی که در مورد پیچ خشکه آلنی دیده می‌شود طراحی در نظر گرفته شده برای قسمت گل پیچ است که با استفاده از آچار آلن بسته می‌شود و برای قرارگیری در بدنه قطعات یک طراحی ایده‌آل است. البته برای قسمت طراحی آلنی این پیچ ها می توان نمونه های شش پر یا هشت پر را هم در نظر گرفت که موضوع بحث ما نیست.

از دیگر ویژگی های مهمی که در مورد پیچ آلنی قابل ذکر است، استفاده از فولاد خشک یا همان فولاد با کربن متوسط در ساخت بدنه آن است. این موضوع باعث می‌شود که پیچ های آلنی در ۳  کلاس ۸ و ۱۰ و ۱۲ در بازار موجود باشند که پیچ آلنی کلاس ۸.۸ به عنوان نرم ترین مدل آن ها و همچنین پیچ آلنی کلاس ۱۲.۹ به عنوان سخت ترین آنها شناخته می شود. بنابراین کسانی که قصد استفاده از این محصول برای کاربردهای مختلف را دارند باید به کلاس و گرید فولاد به کار گرفته شده در ساخت آن ها توجه کنند که بسیار مهم است.

پیچ خشکه آلنی گرید ۸.۸

این یکی از محصولات پرکاربرد است که استحکام کششی آن ۸۰۰ مگا پاسکال است و توانایی تحمل وزنی معادل با ۸۰ کیلوگرم را دارد. از این محصول معمولاً در صنایع ماشین سازی و به طور ویژه در قسمت خودروها استفاده می‌شود و در مدل فولاد معمولی و پولاد گالوانیزه به کار برده می شود که نوع گالوانیزه آن مقاومت شیمیایی در برابر خوردگی بیشتری از خود نشان می دهد. درضمن در ساخت این پیچ از کرومات استفاده شده که استحکام آن را بالا برده است.

پیچ خشکه آلنی گرید ۱۲.۹

پیچ کلاس ۱۲ به دلیل بکارگیری فولاد خشک با استحکام بالا یکی از انتخاب های محبوب در صنایع سنگین مانند صنعت کشتی سازی و همچنین صنعت مونتاژ سوله و پیاده سازی دکل های مخابراتی است. برای پیچ های آلنی گرید ۱۲ طراحی های متفاوتی بر مبنای قطر اسمی پیچ و همچنین طول گام پیچ در نظر گرفته شده که طبیعتا کاربرد آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

 خرید پیچ آلنی

با توجه به توضیحاتی که داده شد، برای خرید پیچ خشکه با گل پیچ آلنی فاکتورهای مختلفی اهمیت پیدا می‌کند که هر کدام از آنها میتواند ویژگی نهایی محصول را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال تولیدکنندگان برای این محصولات قطرهای متفاوت در نظر گرفتند که طبیعتاً طول گام و استحکام کششی پیچ هم متناسب با آن تغییر می کند. ضمن اینکه اندازه رزوه به صورت پیچ آلنی تمام رزوه و پیچ آلنی نیم رزوه هم در این انتخاب تأثیرگذار است که با توجه به کاربرد پیچ خشکه ایفای نقش می کند.

حالا اگر شما به هر دلیلی به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد پیچ خشکه آلنی هستید و می خواهید به شکل فنی با آنها آشنا شوید یا قیمت محصول را بگیرید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما در تماس باشید تا اطلاعات تکمیلی را برای شما بفرستیم.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *