پیچ خشکه, پیچ ها

پیچ خشکه شش گوش اچ وی

پیچ خشکه شش گوش اچ وی یکی از محصولاتی است که به دلیل طراحی خاص در بدنه برای بیشتر کارهای ظریف کاری و در عوض برای اعمال فشار زیاد برای نگهداری یک پروژه خاص استفاده می شود. استاندارد اچ وی یک استاندارد تخصصی آلمانی محسوب می شود که استفاده از یک گل پیچ بزرگ تر در کنار یک بدنه ظریف را نشان می دهد. این موضوع باعث می‌شود که سفت کردن پیچ آسانتر شده و از طرف دیگر برای قطر های باریک تر صورت گیرد.

توصیفی از پیچ خشکه شش گوش اچ وی

در پیچ خشکه شش گوش اچ وی چند ویژگی وجود دارد که هم از لحاظ فنی آن را به یک محصول متفاوت تبدیل کرده و هم کاربرد آن را در صنایع مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ساخت بدنه این پیچ و مهره از فولاد خشک یا فولاد با کربن متوسط استفاده شده که در سه گرید ۸.۸، ۱۰.۹ و ۱۲.۹ عرضه می شود. این سه استاندارد میزان استحکام و خشکی پیچ و مهره را برای تحمل فشار نشان می دهد و عدد صحیح آن ضرب در ۱۰ میزان وزن قابل تحمل توسط پیچ را مشخص میکند. بنابراین پیچ خشکه شش گوشه کلاس ده می تواند وزنی معادل با ۱۰۰ کیلوگرم را تحمل کند.

ویژگی فنی مهم دیگری که در پیچ خشکه شش گوش HV دیده میشود، در نظر گرفتن استاندارد طراحی اچ وی است که به عنوان یک استاندارد آرمانی در تولید پیچ و مهره شناخته می شود. این استاندارد به طراحان اجازه می‌دهد که برای قسمت گل پیچ از یک اندازه بزرگتر استفاده کرده و از طرف دیگر قسمت رزوه آن ظرافت بیشتری داشته باشد. بنابراین عملاً فشار بیشتری برای سفت کردن پیچ به وجود می‌آید و این در برخی صنایع یک قابلیت بزرگ محسوب می شود.

مشخصات ظاهری پیچ شش گوش اچ وی

اگر مبنای خرید پیچ خشکه شش گوش HV را بر مبنای طراحی ظاهری آنها قرار دهیم، باید به دو موضوع مهم یعنی در نظر گرفتن میزان رزوه بدنه و همچنین طول گام رزرو اشاره کنیم. معمولاً این محصولات به دو صورت پیچ خشکه نیم رزوه و پیچ خشکه تمام رزوه به بازار عرضه می شوند که هر کدام از آنها برای کاربردهای خاصی طراحی شده اند و این باعث می شود که استفاده از آن ها به صورت تخصصی باشد.

طول گام یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب و خرید پیچ خشکه شش گوش اچ وی اهمیت دارد. در حقیقت این موضوع به صورت عامیانه در قالب پیچ های دنده ریز و دنده درشت در بازار شناخته می شوند که مبنای انتخاب پیچ برای برخی از کاربردهای خاص هستند. در ضمن قطر پیچ هم می‌تواند کاربرد آنها را در برخی حوزه‌ها مشخص کند و آنها را به یک محصول مناسب تبدیل کند.

کاربردهای پیچ خشکه شش گوش HV

در کاربرد این محصول هم باید مشخصات فنی و هم باید شرایط طراحی ظاهری را در نظر بگیریم. در حالت کلی، اندازه قسمت گل پیچ نسبت به پیچ‌های معمولی بزرگتر است و این باعث می شود که مقاومت کششی آن نسبت به پیچ های هم رده خود بالاتر باشد. با این تفاصیل می‌توان آن را یک انتخاب محبوب برای صنایع بزرگ مانند صنعت کشتی سازی و پرس سازی و همچنین صنایع مونتاژ دکل های مخابراتی معرفی کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *