مقالات آموزشی

مزایای پیچ و مهره داکرومات

تحت هیچ شرایطی گالوانیزه گرم نشده و مناسب ترین نوع آبکاری آبکاری داکرومات است.
مقاومت در برابر زنگ زدگی ، خوردگی و مقاومت حرارتی پیچ و مهره داکرومات بسیار بالا و ضریب اصطکاکی که ایجاد می کند پایین است و ثبات خواص شیمیایی دارند.
1. ضخامت لایه سطحی ایجادشده در فرآیند داکرومات حداکثر ۱۲-۱۰ میکرون بوده و برخلاف فرآیند گالوانیزه گرم که افزایش ضخامت محسوس است، مانع بسته شدن مهره بر روی پیچ نمی شوند. پیچ و مهره گالوانیزه گرم بعد از آبکاری نیاز به قلاویزه کردن مهر ه ها دارند. این در حالی است که پیچ و مهره داکرومات نه تنها ضخامت آبکاری کمی دارند بلکه به دلیل پایین بودن ضریب اصطکاک ایجادشده به خوبی بسته می شوند.
2. پیچ و مهره داکرومات برخلاف گالوانیزه گرم دچار تردی و شکست هیدروژنی نمی شوند.
3. فرآیند داکرومات در دمای ۲۶۰-۳۲۵ درجه سانتی گراد صورت می گیرد و این دما تنسایل و سختی پیچ و مهره را کم نمی کند. این در حالی است که فرآیند گالوانیزه گرم در دمای ۴۲۰-۴۶۰ درجه صورت گرفته و معمولاً پس از انجام آبکاری تنسایل و سختی پیچ و مهره چند راکول افت می کند.
4. آماده سازی سطح پیچ و مهره برای فرآیند داکرومات معمولا شامل روغن زدایی و سندبلاست هستند و مرحله شستشوی اسیدی ندارند. این امر نه تنها آنها را شکست هیدروژنی حفظ می کند بلکه از ورود آب و محلول های مضر به چرخه آب عمومی جلوگیری می شود.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *