مقالات آموزشی

بررسی فرآیند و سطح تکنولوژی تولید پیچ و مهره

فرآیند تولید پیچ و مهره به صورت زیر می باشد:
1. کله زنی: برای تولید پیچ مورد نظر ابتدا توسط غلتک های صاف کننده میلگرد فولادی صاف شده به ماشین کله زنی تغذیه می گردد. در این مرحله مهره و قسمت بالایی پیچ توسط ماشین زنی و قالب های مربوط شکل دهی می گردد و ضخامت های لازم در قسمت های مختلف آن ایجاد می گردد.
2. رزوه و قلابزنی: عمل رزوه زنی پیچ ها توسط غلتادن قطعه بین دو قالب ثابت و متحرک انجام می گیرد و ایجاد رزوه در قسمت داخلی مهره نیز توسط دریل چهار محور انجام می گیرد. این دریل 4 محور توانایی قلاویز چهار مهره را به صورت هم زمان خواهد داشت.
3. شستشو: هر گونه چربی موجود روی قطعات تولیدی در این مرحله توسط پمپاژ آب و مواد شوینده روی نوار نقاله حامل قطعات شسته می شود .
4. سختکاری: جهت افزایش استحکام عملیات حرارتی شامل قرار گرفتن در دمای ۸۰۰ تا ۹۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه و سردسازی سریع در روغن انجام می گیرد.
5. عملیات حرارتی باز گشتی: پس از چربی گیری عملیات بازگشت حرارتی در دمای 4۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتی گراد به مدت یک ساعت درون کوره و سرد سازی در آب یا روغن بسیار رقیق انجام می گیرد.
6. آبکاری: پس از شستشو عمل آبکاری روی قطعات انجام می پذیرد.
7. تنش زدایی: جهت انجام عمل تنش زدایی قطعات آبکاری شده در دمای بین ۶۰۰ تا ۵۰۰ درجه به مدت ۱۱۰ دقیقه انجام می گیرد.
8. سردکاری: عمل سرد کاری قطعات از روغن با دمای ۷۵۰ درجه سانتی گراد انجام می گیرد.
9. بسته بندی: پیچ ها و مهره های تولیدی با توجه به ابعاد، گام ظاهری و قطرهای گوناگون، در گونی های کنفی بسته بندی می گردد.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *