مقالات آموزشی

مقاومت پیچ

پیچ چه نوع ابزاری است؟

ابزارهای فلزی بسیاری وجود دارند که برای استفاده از آن‌ها باید به یکدیگر متصل شوند تا کارای مناسب را برای مصارف صنعتی داشته باشند. در گذشته این ابزار به سه روش مختلف به هم متصل می‌شدند. انواع روش اتصالات عبارت‌اند از:1) پیچ 2) پرچ 3) جوش. استفاده از هریک از این روش‌ها معایب و مزایای خاص خود را به همراه دارد اما استفاده از روشی که مزایای آن بر معایبش فزونی داشته باشد بهترین روش است.

اتصالاتی که به‌وسیله جوش به هم متصل می‌شوند بسیار زمان‌بر هستند. چراکه جوش نیازمند تجهیزات خاصی است تا اتصال به برق و دستگاه مناسب و الکترود کافی موجود نباشد این اتصال امکان‌پذیر نیست. از سوی دیگراتصالات پرچ نیازمند کوره‌هایی است که با استفاده از گداخته کردن فلزات آن‌ها را به هم وصل کند که هم خطرناک و هم زمان‌بر و پرسروصدا است. به همین دلیل نیاز بود از اتصالاتی استفاده شود که این معایب را نداشته و مناسب باشد.

اتصالات پیچ و مهره اتصالی است که با ورود خود به صنعت جای اتصالات پرچ و جوش را گرفتند. این اتصالات از یک پیچ و یک‌مهره تشکیل‌شده که به راحی به یکدیگر متصل شده و باعث چفت شدن انواع فلزات می‌شوند.

مقاومت پیچ چیست؟

مقاومت پیچ در صنعت بسیار حائز اهمیت است. پیچ و مهره دو ابزار برای اتصال و چفت کردن انواع فلزات هستند. این دو وسیله در انواع مصارف صنعتی کاربرد داشته و در جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. این اتصالات می‌توانند فلزات با جنس‌های یکسان و غیر یکسان را به هم متصل کنند. اتصالات پیچ و مهره اتصالی است که با ورود خود به صنعت جای اتصالات پرچ و جوش را گرفتند. این اتصالات از یک پیچ و یک‌مهره تشکیل‌شده که به‌راحتی به یکدیگر متصل شده و باعث چفت شدن انواع فلزات می‌شوند. جنس پیچ و مهره‌ای که در صنعت و در مصارف ساختمانی و خانگی مورداستفاده قرار می‌گیرد بسیار مهم است. پیچی که دچار خوردگی و زنگ‌زدگی می‌شود کارایی خود را ازدست‌داده و دیگر غیرقابل استفاده است. استفاده از راه‌ها و روش‌هایی که از زنگ‌زدگی فلزات جلوگیری کند بسیار مهم است.

استفاده از پیچ‌هایی که مقاومت مناسبی داشته باشند بسیار مهم است. پیچی که مقاومت دارد در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم بوده و دچار فرسودگی، خوردگی و زنگ زدن نمی‌شود.

پیچ‌های متفاوت و مقاومت آن‌ها

پیچ‌های فلزی و آلومینیومی و فولادی پیچ‌های بسیار مقاومی هستند. از این پیچ‌ها در بسیاری از صنایع مختلف استفاده می‌شود.مقاومت این پیچ ها زیاد است به همین دلیل از انواع پیچ و مهره ها استفاده می‌کنند. در صنایع به دلیل ریسک بالایی که در نگه داری اتصالات وجود دارد و هم‌چنین به دلیل مقاومت بسیار بالایی که باید این پیچ‌ها داشته باشند از سایر پیچ‌های چوبی و پلاستیکی استفاده نمی‌کنند بلکه از پیچ‌ها با جنس فولاد و آلومینیوم و هم‌چنین استیل استفاده می‌کنند. این پیچ‌ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند و به دلیل متریال ویژه مانند کروم و کربن که در ساخت آن‌ها به کار گرفته‌شده است از استحکام و مقاومت بالایی در برابر سایر عوامل محیطی برخوردار هستند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *