مهره ها

مهره خشکه

مهره خشکه

مهره خشکه مانند بیشتر مهره‌ها از آهن تولید شده است. اما برای مقاومت بیشتر توسط فولاد سخت‌کاری می‌شود. منظور از واژه خشکه همان فولادی است. پیچ و مهره خشکه به لطف سخت‌کاری شدن قادر به تحمل 80 کیلوگرم بار است که این رقم 30 کیلوگرم بیشتر از نمونه‌های آهنی و سخت‌کاری نشده است. این نمونه از گرید 8.8 میلیمتر الی 32 میلیمتر تولید شده و برای مقاومت بیشتر دربرابر دماهای بالا و پایین زاج‌کاری و گالوانیزه می‌شوند. اما به طور کلی آن‌ها در گریدهای 8.8، 10.9 و 12.9 تولید می‌شوند که هر کدام بسته به نوع کاربری در انواع صنایع به کار می‌روند. گفتنی است پرکاربردترین نوع، گرید 8.8 است.

قیمت مهره خشکه

شرکت سازنده، نوع مهره و شرایط اقتصادی جامعه از جمله عواملی است که بر تعیین قیمت انواع مهره خشکه تاثیر دارد. به دلیل نوسانات قیمت موجود در بازار نمی‌توان قیمت را در سایت قرار داد. به همین دلیل برای آگاهی از قیمت مهره خشکه و نیز دریافت لیست قیمت انواع آن می‌توانید با مجموعه سانیان تماس حاصل نمایید تا کارشناسان فروش این مجموعه قیمت روز انواع مهره ها و پیچ ها را در اختیار شما قرار دهند.

قیمت مهره خشکه

خرید مهره خشکه

شما عزیزان صنعت‌گر می‌توانید برای خرید مهره خشکه با قیمت مناسب و به صورت عمده و حتی خرده با مجموعه سانیان تماس حاصل فرمایید و ضمن دریافت راهنمایی خرید، به آسانی ثبت سفارش خود را انجام دهید. همچنین از خدمات پس از فروش ما استفاده نمایید.

خرید مهره خشکه

نحوه تولید مهره خشکه

برای تولید انواع پیچ و مهره خشکه از مفتول CK45 استفاده شده و سپس از طریق کشش و قالب‌گیری در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. مهره خشکه دارای یک ویژگی منحصربه فرد تحت عنوان نیم دنده است که برخلاف نمونه‌های آهنی از کاربرد زیادی برخوردار است. این مهره‌ها به گونه‌ای تولید می‌شوند که برای پیچ‌های دنده درشت و دنده ریزه قابل استفاده باشند. سازندگان با سخت‌کاری و گالوانیزه کردن این مهره‌های خشکه آن‌ها را دربرابر حرارت مقاوم می‌کنند. از مهره خشکه که نام دیگر آن مهره فولادی است، در صنایعی نظیر خودروسازی، ساختمان‌ سازی سوله سازی، پتروشیمی و غیره استفاده می‌شود.

انواع مهره خشکه

مهره‌ها بسته به نوع کاربری، دارای انواع مختلفی هستند. آن‌ها از نظر استاندارد بین المللی به دو نوع ایزو و دین، بر اساس جنس به آهن، استیل، فولاد، آلومینیوم، مس و کربن تقسیم می‌شوند. آن‌ها از نظر استحکام نیز به دو نوع پرکربن و کم کربن گروه‌بندی می‌شوند:

مهره‌های متریک استاندارد DIN 934

این نوع مهره‌ها از جنس استیل و فولاد در کلاس‌های 5، 8، 10 و 12 تولید می‌شوند. مهره‌های فوق که با سخت‌کاری شدن تبدیل به مهره خشکه نیز می‌شوند، برای اتصال پیچ‌های شش گوش در کلاس‌های 5.6، 8.8، 10.9 و 12.9 عرضه می‌شوند. مهره‌های متریک استاندارد برای اینکه بتوانند دربرابر دما مقاوم باشند به صورت سیاه و گالوانیزه نیز تولید می‌شوند. مهره خشکه برای اتصال در پیچ‌های دنده ریز و دنده درشت هم کاربرد دارند.

مهره اینچی استاندارد ASTM A194

این نوع مهره‌ها نیز در انواع گریدهای مختلف و در جنس‌های فولاد، آلیاژ فولاد و استیل تولید می‌شوند. مهره اینچی  نیز با سخت‌کاری شدن تبدیل به مهره خشکه شده و از مقاومت بالایی برخوردار می‌شوند. سازندگان، این مهره‌ها را برای اینکه طبق مشخصه عامی شناخته شوند، طبق استاندارد18.2.2 ANSI B که نمونه آمریکایی است، تعیین می‌کنند. مهره‌ی ذکرشده دارای گریدهای مختلفی است که در جنس‌های مختلف نظیر آلیاژ و فولاد تولید می‌شوند.

مهره استنیلس استیل (فولاد ضدزنگ)

این مهره نیز با سخت‌کاری به گونه‌ای ساخته می‌شود که در برابر رطوبت بالا مقاومت کند. مهره استنیلس استیل در اندازه‌های 304 و 316 تولید شده و برای اتصال در پیچ‌هایی با این اندازه استاندارد می‌باشد. از این مهره به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت در صنایع مختلف نظیر خودروسازی، کشتی‌سازی و پتروشیمی استفاده می‌شود.

مهره خشکه با آبکاری داکرومات

این مهره خشکه با سخت‌کاری شدن مقاومت بالایی در برابر خوردگی و ساییدگی داشته و در سایزهای 5 الی 36 میلیمتر عرضه می‌شود و در صنایع بزرگ مختلفی استفاده می‌شود.

مهره با آبکاری گالوانیزه گرم

از مهره‌های گالوانیزه برای دماهای بالا استفاده می‌شود تا در برابر آن مقاوم باشند. از این مهره بیشتر در صنعت پتروشیمی استفاده می‌شود. صنعت پتروشیمی یکی از صنایعی است که مقاوم بودن سازه‌ها در برابر دما بسیار مهم بوده و از همین جهت لزوم بکارگیری پیچ و مهره‌های فولادی بیش از پیش مهم می‌شود.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *