پیچ خشکه, پیچ ها

پیچ خشکه شش گوش نیم رزوه

انتخاب پیچ خشکه شش گوش نیم رزوه برای کاربردهایی که باید اندازه خاصی را پوشش دهند و نیازی به فشار بیشتر ندارند، توصیه می شود. در این محصولات از فولاد با کربن متوسط استفاده شده که لفظ خشکه می‌تواند این معنی را برساند. در ضمن طراحی و ساخت آنها به صورت نیم رزوه باعث می شود که برای برخی کاربردهای خاص انتخاب شود.

معرفی کلی پیچ خشکه شش گوش نیم رزوه

پیچ خشکه شش گوش نیم رزوه

برای معرفی این محصول می توانیم به مشخصات گفته شده در اسم آن اشاره کنیم که مهمترین آنها شاید نیم رزوه بودن محصول است. این قسمت به این معنی است که تنها نیمی از بدنه آن به صورت رزوه ای بوده و قسمت دیگر آن تا گل پیچ به صورت صاف است. بنابراین می‌توان از آن برای پوشش دادن فاصله هایی به اندازه فاصله قسمت گل پیچ استفاده کرده و برای موارد محدودی هم در ضخامت ها و فاصله های بیشتر هم قابل استفاده است.

موضوع دیگر طراحی قسمت گل پیچ آن به صورت شش گوش است. طراحی شش گوش یک طراحی مرسوم در تولید پیچ و مهره محسوب می شود و به عنوان محبوب ترین طراحی است. این ویژگی خاص باعث می شود که کاربرد های آن مربوط به حوزه های مختلف و متنوعی باشد.

اما بخش مهم دیگر از پیچ خشکه شش گوش نیم رزوه نشان دهنده استفاده از فولاد با کربن متوسط است که با توجه به گرید آن می توانیم آنها را در سه کلاس ۸، کلاس ۱۰ و کلاس ۱۲ قرار دهیم. هرچه گرید فولاد به کار گرفته شده در تولید پیچ و مهره بالاتر باشد یعنی جنس آن سخت تر بوده و استحکام بیشتری دارد. به عنوان مثال پیچ شش گوش کلاس ۱۲ توانایی تحمل وزن معادل با ۱۲۰ کیلو گرم دارد، اما در عین حال به عنوان یک محصول ترد و شکننده شناخته می شود.

بهتر است بدانید: قیمت خرید پیچ خشکه

موارد مصرف پیچ خشکه نیم رزوه

مشخصات کلی گفته شده برای پیچ خشکه شش گوش نیم رزوه در انتخاب آن برای مصارف مختلف تاثیر گذار است و در حقیقت مهمترین فاکتورها هستند. اما دو ویژگی مهم دیگر در ساخت و طراحی این محصولات وجود دارد که مستقیماً در کاربرد آنها هم تاثیرگذار هستند. در وهله اول برای ساخت بدنه این پیچ ها ممکن است از فولاد معمولی یا فولاد با پوشش گالوانیزه استفاده شده باشد. پیچ های فولادی با پوشش گالوانیزه مقاومت بالاتری در برابر خوردگی دارند و این باعث می شود که انتخاب خوبی برای صنایع سخت مانند کشتی سازی و مونتاژ دکل های مخابراتی و تولید سوله باشند.

اما فاکتور دیگری که کاربرد پیچ های نیم رزوه را تحت تاثیر قرار می دهند، اندازه پیچ و قطر اسمی آنهاست. این مشخصات به طور مستقیم می‌تواند روی توانایی تحمل وزن و توانایی تحمل استحکام کششی آنها تاثیرگذار باشد و طبیعتاً کاربردهای آنها را در حوزه های مختلف تعیین می کند. با این وجود در نظر گرفتن همه این فاکتورها در کنار یکدیگر به ما کمک می کند که انتخاب مناسبی با توجه به هدف گذاری خود داشته باشیم.

برای گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد پیچ خشکه شش گوش نیم رزوه و اطلاع از نحوه سفارش خرید آنها از طریق شماره های سایت با ما در تماس باشید و سوالات خود را از پشتیبان بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *